Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Friday, April 23, 2010

Umno Nak Tunjuk Alim Di Hulu Selangor

Umno yang sebelum ini tidak pernah membicarakan tentang akhlak nampaknya memperlihatkan sikap warak pada pilihan raya kecil Hulu Selangor malah menjadi terlalu warak daripada dulu kata Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa.

"Kita lihat Umno sebelumnya dan di Hulu Selangor, mereka dah menjadi terlalu warak selalu bercakap soal akhlak sehingga cakap mahukan calon yang bermoral tidak minum dan judi.

"Apa Umno baik sangat ke, siapa yang tidak minum arak dalam Umno, saya cabar Umno untuk buktikan siapa yang tidak minum. Mereka ini sebenarnya sudah kehabisan idea sehingga sanggup menggunakan isu minum arak. Tuduhan mereka itu sebenarnya terkena kepada mereka sendiri sehingga ada pemimpin mereka terpaksa menafikan penglibatan mereka.

"Unmo nak cakap tentang moral dan akhlak, cuba lihat dulu Presiden MCA apakah yang dia dah buat itu yang nak dibanggakan, bermoral ke kelakuan sebegitu. Ini lah Umno bila terkena pada mereka senyap tak boleh nak cakap apa tapi kalau orang lain riuh sekampung," jelas Ahli Dewan Undangan Negeri Salor itu ketika berucap di Felda Gedangsa Rabu lalu.

Beliau juga menjelaskan Datuk Zaid Ibrahim adalah calon yang paling layak untuk mewakili rakyat di Hulu Selangor kerana beliau adalah seorang yang berpendirian tegas.

"Zaid Ibrahim yang saya kenali adalah seorang yang berprinsip dan juga berpendirian tegas, kita nampak kesungguhan dia untuk membela rakyat. Beliau menentang undang-undang yang zalim diamalkan, sanggup mengorbankan kepentingan peribadi kerana tidak puashati dengan tindakan yang dikenakan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

"Calon sebeginilah yang kita mahu untuk mewakili rakyat bukannya seperti calon dari Barisan Nasional yang tidak ada rekod apa-apa baktinya kepada rakyat, kalau MIC dah tentu kita tahu mereka hanya tahu cakap sahaja," sambungnya lagi.

Husam yang mahu peneroka Felda bangkit dan sedar apa yang telah Umno-BN telah lakukan selama ini.

"Saya menyeru agar pengundi di kawasan Felda bangkit dari kesedaran dengan apa yang telah berlaku sebelum ini semasa pemerintahan Barisan Nasional. Zaid adalah calon terbaik untuk peneroka Felda kerana beliau dapat menyelesaikan masalah yang terdapat di Felda," jelasnya lagi.

Zaid menurut Husam mempunyai kebolehupayaan dan profesionalisme selain tahap pendidikan dan pengalaman sebagai pengamal undang-undang.

Berbanding dengan calon BN, P Kamalanathan, beliau berkata, rakyat masih tertanya-tanya tentang rekod pendidikan serta profesionalisme calon MIC tersebut

Sehubungan itu, beliau mengganggap Zaid jauh lebih berprinsip serta berkelayakan mewakili rakyat Hulu Selangor di Dewan Rakyat kelak, berbanding Kamalanathan. -SK


Sumber : Kelab GB

0 comments: