Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Thursday, December 30, 2010

Pasukan Malaysia Juara Piala Suzuki AFF 2010

safie sali aff

Pasukan bola sepak Malaysia berjaya mencipta sejarah apabila menjadi juara Piala AFF Suzuki 2010 buat pertama kalinya. Keseluruhannya pasukan Malaysia bermain dengan agak bagus sekali. Pujian harus diberikan kepada kesemua pemain Malaysia terutamanya kepada penjaga gol Malaysia iaitu Khairul Fahmi yang berjaya menyelamatkan tendangan penalti dan percubaan merbahaya daripada pasukan Indonesia. Shafie Sali juga bermain dengan cemerlang dan berjaya menjaringkan 1 gol di tempat lawan dan muncul sebagai penjaring terbanyak pada kejohanan Piala AFF Suzuki 2010 sebanyak 5 gol. Keputusan penuh perlawanan Malaysia menang dengan aggregate 4-2.

khairul fahmi aff

malaysia juara piala suzuki aff

malaysia juara piala suzuki aff

malaysia piala suzuki aff 2010JAKARTA 29 Dis. – Malaysia mendapat gol pertama hasil jaringan cantik Safee Sali pada minit ke-55 dalam perlawanan final kedua Piala Suzuki AFF 2010.

Pemain Indonesia, Mohammad Nasuha kemudian berjaya menjaringkan gol penyamaan. Setelah itu, Indonesia memperoleh gol kedua melalui jaringan gol sendiri oleh pemain Malaysia, Mohamad Muslim Ahmad.

Bagaimanapun, dalam perlawanan final pertama di Kuala Lumpur 26 Disember, pasukan Malaysia menang selesa ke atas Indonesia dengan keputusan 3-0. – Utusan


0 comments: