Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Saturday, July 9, 2011

Perarakan BERSIH 2.0 Bermula, Gas Pemedih Mata Dilepaskan

Sumber Kelab GB

Harakahdaily melaporkan beberapa tembakan gas pemedih mata dilepaskan di Dataran Merdeka. Semantara malaysiakini pula melaporkan FRU lepas tembakan gas pemedih mata di Bank Agro dekat Daya bumi.

Lintas lansung Harakahdaily

12.54 pm: Dianggarkan 5 tembakan gas pemedih mata dilepaskan di Dataran Merdeka.


12.52 pm: Sedang berlaku kejar-mengejar antara polis dan orang ramai di Masjid Jamek.

12.50 pm: Mahfuz Omar dan Salahudin Ayub dibawa ke Balai Polis Jinjang.

12.40 pm: IPK KL memaklumkan 338 telah ditahan termasuk 321 lelaki 17 wanita. Mereka ditahan di sekitar DBKL, Istana Negara, Pasar Seni & Masjid Jamek


Lintas lansung malaysiakini

12.51pm: Hotel Hilton - Pemimpin PKR Nurul Izzah Anwar, Syed Husin Ali, Lateefah Koya tiba di bilik hotel Anwar Ibrahim. Wartawan tempatan dan luar negara sudah bersiap sedia untuk sidang akhbar yang dijadualkan itu.

12.45pm: Beberapa perarakan daripada pelbagai lokasi mula bergerak dari arah yang berbeza, manakala pihak polis bertindak dengan melepaskan tembakan gas pemedih mata.

Di Dataran Merdeka, polis melepaskan gas pemedih mata ke atas kumpulan penunjuk perasaan yang berarak ke arah kawasan tersebut.

Kumpulan ini dipercayai telah berarak dari bekas ibu pejabat KTM berdekatan. Kumpulan itu dianggarkan sekitar 1,000 orang.

12.45pm: Pusat Latihan Polis (Pulapol) - Menurut sumber PKR, timbalan presiden parti itu ditangkap di Pulapol, Jalan Semarak. Malaysiakini sedang cuba mengesahkan laporan itu.





0 comments: