Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Tuesday, September 27, 2011

Jom kita tengok gambar rosmah najib zamry dan Nik Aziz, Guan Eng naik bas...

Sumber atsixty-zakriali.blogspot


Saya diberitahu, ramai agen propaganda dan gerak saraf Umno mulai berkempen mengatakan betapa ‘tawaduk’nya PM Najib Tun Razak yang sanggup naik bas.

Propaganda menuju saat-saat pilihan raya ini ialah untuk memberitahu massa bahawa Najib, sebenarnya amat prihatin dan cakna dengan permasalahan pengangkutan awam. Lalu kesudiannya ‘mencemar duli’ untuk menaiki pengangkutan (bas) yang diumpamakan antara terburuk di dunia itu selama ini, dimuatkan besar-besar dalam lidah rasmi Umno.

Najib bersama rombongan ‘posing’ pertama kali naik bas (dalam sejarah hidup) dengan dikerumuni jurugambar untuk disiarkan seluas-luasnya

Mesejnya, jika selama ini Najib tidak pernah sunyi daripada sama ada menaiki helikopter, kapal terbang dan kereta mewah selama ini, dalam perjalanan ke Perak beliau membuat satu ‘kejutan’ untuk politiknya iaitu sanggup menaiki bas.

Namun melihat kepada bas dinaikinya, saya fikir tidak ramai orang kampung yang tergamak menaikinya.

Penghuni Feda Chini atau Kampung Mambang (dalam Parlimen Pekan) pun tentu ‘serun’ untuk naik bas sehebat itu, melainkan dibawa oleh Najib untuk ‘posing’ dan disiarkan besar-besar dalam lidah rasmi Umno.

Lalu apa mesej yang mahu disampaikan dengan Najib naik bas bersama Rosmah dan Zamby ini? Apa yang mahu ditayangkan?

Apakah pemikiran dan tanggapan hati rakyat masih kekal tidak berubah seperti 50 tahun dulu?

Gambar di atas menceritakan segalanya...Lu fikirlah sendiri...

0 comments: