Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Friday, November 25, 2011

Rakyat Malaysia Sudah Mula Makan Bercatu

Sumber malaysiawaves.com

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj2MBLQ2Ux0a129WxijQUG86IVM6-aA0uLbcBJEL6a9uoxU1K-6dtCOSJDwPiRsjV7Kz3-B5cT452AFx57-OePnbnmC14kohbRjs6cAbRXKrdveTrIeVGOfTD-cvGk1dKLwyeSOdqno_g/s200/imagesCA8QGZ4W.jpg
Semalam, orang rumah saya melawat seorang kawan beliau. Kebetulan kawannya tinggal di sekitar Lembah Kelang.

Dalam seronok berborak, tiba-tiba isu harga barang pun masuk jadi topik. Kawannya ini bukanlah seorang yang bernasib baik. Suaminya seorang freelance dan pendapatan suami tidak tetap.

Saya faham masaalah yang dihadapi oleh juruteknik seperti suaminya kawan isteri saya ini. Sudahlah kerja tidak tetap, upah mereka pun semakin rendah akibat persaingan dengan pendatang-pendatang dari Indonesia.

Dilanjutkan bicara, kawannya isteri saya memberitahu beliau terpaksa mencatu makanan anak-anak nya. Ertinya, kalau anak-anak beliau minta tambah bila waktu makan, kemungkinan beliau tidak boleh memberikan makanan tambah kepada anaknya.

Kesian saya mendengar rintihan kawan isteri saya itu. Saya tak sangka rakyat Malaysia sudah mula mencatu makanan mereka.

Di saat pemimpin2 mereka boleh meniktmati projek RM250 juta untuk bela lembu, dapat untung atas angin dengan jual tanah seperti Satim Diman, dapat selamatkan anak dari bangkrap meniaga guna duit Petronas RM1.6 billion, ada rakyat Malaysia yang terpaksa mencatu makanan mereka.

Apa sudah jadi dengan nasib rakyat Malaysia sekarang ini.

Saya jamin, kalau tidak ada pertukaran kerajaan, lepas ni bukan setakat makanan terpaksa dicatu, udara pun mungkin kita kena catu. selepas ini Barisan Nasional mungkin akan swastakan udara yang kita hirup.

Nasib baiklah di Selangor Pakatan Rakyat perintah. SYABAS tak boleh nak naikkan bil air sesuka hati mereka untuk bayar gaji Pengerusi mereka RM5.3 juta setahun.

Tulang Besi

0 comments: