Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Wednesday, February 8, 2012

Umno takut aura Tok Guru Nik Aziz

Imbang PenuhKOTA BHARU - Dewan Muslimat Pas Pusat menyifatkan pihak lawan khususnya Umno takut dengan aura Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, sehingga menjadikan sebuah akhbar sebagai platform ‘menyerang’ pemimpin Pas itu.

Ketuanya, Siti Zailah Mohd Yusof berkata, ketakutan Umno terhadap Pas, Pakatan Rakyat dan Mursyidul Am itu memuncak apabila akhbar berkenaan secara terang- terangan mengkritik Nik Abdul Aziz.

“Suasana politik negara khususnya parti pemerintah kini dalam ketakutan yang semakin kronik terhadap Pakatan Rakyat, khususnya Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Tuan Guru Nik Aziz sehingga mendakwa pemimpin ini tidak wajar mempertahankan kedudukan masing-masing,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Zailah berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan dalam sebuah akhbar berhubung kesanggupan DAP bersama Pas bersebab iaitu menggunakan parti itu untuk kepentingan mereka iaitu mencari pengaruh dalam kalangan orang Melayu.

Zailah yang juga Ahli Parlimen Rantau Panjang berkata, beliau hairan apabila masyarakat mengukur tahap pemimpin Nik Aziz yang negatif seperti kurang mendengar dan pemikiran tidak tajam sedangkan apa yang dialami adalah sebaliknya.

“Apa yang berlaku, Tuan Guru (gelaran bagi Nik Abdul Aziz) sentiasa mengajar dan mengingatkan kita khususnya dalam hal- hal berkaitan agama dan politik, saya hairan bagaimana isu mengatakan pemikiran Tuan Guru tidak lagi tajam dan sebagainya ini ditimbulkan,” katanya.

Zailah berkata, Barisan Nasional kini semakin takut akibat kecurangan dan ketidakadilan yang dilakukan sewaktu memerintah negara ini.

Beliau turut menyeru orang ramai agar menumbangkan agar terus memantapkan sokongan terhadap Pakatan Rakyat dan menumbangkan kerajaan Umno dan BN pada Pilihan Raya Umum ke- 13 (PRU13) nanti.SH

0 comments: