Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Tuesday, February 28, 2012

Video & Gambar : Injil Sahkan Nabi Muhammad S.A.W Sebagai Rasul Ditemui


Satu naskhah kitab Injil berbahasa Arami berumur lebih 1500 telah ditemui di Turki...mengandungi pernyataan Nabi Isa a.s bahwa Muhammad adalah sebagai RASUL yg akan datang selepasnya....!! kejadian ini benar2 telah menggemparkan pusat kristian dunia di Vatican, Rome.

NASKHAH injil tersebut sebenarnya sudah ditemui sejak 12 tahun lalu...namun atas desakan dan permintaan kuat pihak gereja ia telah dirahsiakan...kerana bimbang ada persamaan terhadap pernyataan al-Quran .

Naskhah injil ini dipercayai telah dilarikan oleh salah seorg utusan Nabi Isa a.s.Ia jelas mengandungi persamaan segi aqidah yg menolak konsep trinity atau fahaman ketuhanan Isa,yg sama spt aqidah kita kaum muslimin.

Ia pernah ditawar dgn harga 22 juta Dolar sebelum ini,di dalam injil tersebut disebutkan bagaimana seorg tukang tilik telah bertanya kepada Nabi Isa. as siapakah yg akan datang selepasnya lantas dijawab oleh Nya "Muhammad.... nama seorg yg diberkati".

Naskhah yg terbuat dari lembaran kulit dan menggunakan dakwat emas itu dipercayai adalah satu salinan dari injil Barnaba.

Kandungan asal injil Nabi Isa a.s. terlalu pendek sbb tempoh baginda berdakwah cuma lebih skit 3thn. Tekanan Kaisar Konstantinopel tersangat berat sehingga pengikut baginda sembunyi2 dlm mengamalkan pegangan kepercayaan mrk.

Kemudian dtg St Paul (seorang pendeta Yahudi yg cemburu dgn penerimaan ramai terhadap agama Isa a.s.) yg mencipta segala2nya - itulah versi injil yg ada skrg - penuh kontradik.



0 comments: