Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Wednesday, May 30, 2012

Debat dengan Ummi Hafilda. YB Nurul Izzah sila tebus kembali maruah!!

Oleh: lidahbenar
"Nampaknya Ummi Hafilda sekali lagi turun padang ke kencah politik negara. Khidmatnya kini diperlukan menjelang pilihanraya. Al-maklumlah, UMNO tak boleh mengharapkan Ketua Wanita mereka untuk berkempen memberi ceramah kerana telah terpalit isu hitam. Timbalannya Ketua Wanita UMNO pula entahkan masih wujud atau tidak. Terpaksa UMNO patah balik ke belakang mencari Ummi Hafilda.

Minggu lalu negara dikejutkan dengan insiden ceramah perang UMNO – PKR di lembah pantai. Amboi amboi amboi Ummi Hafilda..dah la datang kawasan YB Nurul Izzah..Bikin kacau ye sama tuan rumah..Caci maki Anwar Ibrahim, TGNA dan Pakatan Rakyat. Sebenarnya ceramah Ummi Hafilda ni tak perlu datang pun kita dah tahu apa isi ceramahnya. Bukannya mengenai kepentingan serta pendedahan yang bersifat politik dan kenegaraan tapi lebih kepada serangan peribadi.

Di ceramah yang yang di hadiri oleh Ummi Hafilda, puluhan bendera serta banners Umno didirikan. Begitu lantang Kak Ummi kita bersuara bagi pihak Umno. Ummi Hafilda sebelum ini juga pernah mencabar Dato' Seri Anuar Ibrahim untuk berdebat namun permintaan serta cabaran itu tidak dilayan oleh DSAI kerana umum mengetahui bahawa jika debat itu dianjurkan, ia tidak membawa sebarang kepentingan kepada negara. Tujuan DSAI dicabar untuk berdebat tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk memalukan Anuar dihadapan umum dengan soalan-soalan yang berbentuk serangan peribadi dan kelucahan.

Tidak perlu kita turunkan Anwar untuk berdebat dengan Ummi Hafilda. Ummi Hafilda, jika benar anda layak memegang gelaran ''SRIKANDI NEGARA'', berdepanlah dahulu dengan tentera kecil PKR (YB. Nurul Izzah) sebelum berdepan dengan Panglima Tenteranya (DSAI). Kita lihat jika Ummi Hafilda mampu berdepan dengan Nurul Izzah melalui debat. Ini satu cabaran bagi Ummi Hafilda yang sudah lama kehulu dan kehilir mencabar Anuar untuk berdebat.

Kepada YB Nurul Izzah saya yakin YB mengenali lawan YB. Bapa anda telah ditelanjangkan maruahnya sebelum ini di mahkamah pada 1998. Selama bertahun-tahun bapa anda dicoreng dengan arang hitam malalui ceramah-ceramah di seluruh Malaysia, maruah keluarga anda dipermainkan, difitnah dengan sekejam-kejamnya dan kini kawasan yang diamanahkan kepada YB dibedil.

Tebuslah kembali maruah yang telah sekian lama diperkotak-katikkan itu. Masanya telah tiba. Kami percaya kepada kebolehan YB. Tunjukkan bahawa YB merupakan contoh ahli politik yang berpolitik secara matang dan bertamadun dan bukannya seperti pihak lawan anda yang hanya mampu berbicara dengan omong kosong, dengan berita dan fitnah yang tidak langsung memberi faedah kepada negara. Tebus kembali maruah yang telah dicoreng itu. Buktikan hujah siapa yang mampu membantu kepada pembangunan negara, dan siapa SRIKANDI NEGARA yang sebenar.

Lidah Benar yakin, jika hari ini YB berdebat dengan Ummi Hafilda, esok juga akan keluar di dada akhbar Utusan; ''Ummi Hafilda bukan suara UMNO''. Selamat maju jaya dan salam perjuangan.

0 comments: