Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Wednesday, October 31, 2012

BRIM Senjata Menjatuhkan Pakatan Rakyat PRU13.

 Oleh: mohdnoorawang
"Barisan Nasional akan menggunakan wang BRIM (RM500/RM250) sebagai senjata utama untuk kekal berkuasa walaupun dengan menang dengan majoriti mudah. Dari sumber garakkerja BN/UMNO BRIM adalah langkah akhir untuk meraih undi terutama kawasan luar bandar dan negeri negeri yang majoritinya kawasan melayu dan bumiptra.

BRIM (RM500/RM250) akan diberi pada hampir tujuh juta penduduk Malaysia bermula bulan Febuari 2013. Sumber dari gerakkerja BN/UMNO pemberian BR1M akan digerakkan secara skla yang besar dan akan dihadiri oleh pemimpin utama BN/UMNO dan bakal calun BN/UMNO seluruh negara.

Program BR1M adalah kempen dan medam kempen utama atau perang saraf utama dalam tahun 2013 sebellum menjelang PRU13 yang akan diadakan paling lewat bulan March 2013.

Di Terengganu  satu pelan bertindak dan pelan gerakkerja BN/UMNO akan mengadakan program BR1M secara mega dan wang BR1M akan diagihkan hampir penduduk Terengganu yang rata ratanta berpendapatan dibawah RM800 satu bulan.

Pengerusi JKKKK seluruh Terengganu diarahkan membuat bacian baru kepada penduduk Terengganu yang belum mendapat BRIM peringkat pertama. Dengan BR1M BN/UMNO Terengganu dikatakan mendapat menyambung hayat BN/UMNO Terengganu.

Bagaimana pula pihak pakatan rakyat seluruh Malaysia dengan program BR1M ?. Enam atau Tujuh juta penduduk Malaysia diberi wang BR1M bakal menentukkan PRU13 kepada kedua dua kumpulan politik terbesar. (BN dan PR).

BR1M sukar untuk dilebelkan wang rasuah, Hakikatnya BR1M adalah prorgarm beli undi dalam kempen PRU13 secara tertulis dalam bajet 2013. Seperti kata Tun Mahatir BR1M macam beli undilah.

Negeri Negeri seperti Terengganu, Pahang, Perlis, Sarawak, Sabah, Johor dan Kedah adalah sasaran utama BN/UMNO untuk berkuasa selepas PRU13. Begitu juga negeri Melaka dan Negeri Sembilan.

Mungkin akan berlaku setiap peti undi akan disediakan baucer BR1M (RM500) atau malam malam terakhir kempen setiap rumah di Malaysia akan diberi baucer BR1M sebagai hadiah untuk hadir pada hari meengundi.
Ingat kerja BN/UMNO mlelampau sempadan undang undang dan tidak ada undang undang bial kumpulan Bn/UMNO melakukan. Inilah dikatakan parti UMNO/BN adalah parti syaitan yang dikenali. 

Dari sumber risikan BN/UMNO, Najib dan BN hanya mendapat 135 kerusi parlimen dari 222 kerusi parlimen. pada PRU13. Dengan itu senjata yang terakhir BN/UMNO ialah dengan mengadakan program BR1M (RM500) kumpulan sasar serami 6 juta atau 7 juta penduduk Malaysia.

PR akan menghadapi sedikit kesukaran dan ruang yang terhad bagi mengatasi BR1M. Dan BR1M salah satu punca memperlahankan menawan Ptrujaya pada PRU13.


0 comments: