Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Wednesday, December 12, 2012

Kereta perisai buatan sendiri pejuang Syria - dengan mesingan kawalan PS3


Jangan pandang rendah kemampuannya bertindak
 
Pejuang Syria bersedia untuk bertempur dengan rejim zalim Bashar Asad. Mereka kini berjaya mencipta kereta perisai buatan sendiri.
Kereta perisai tersebut dilengkapi mesingan yang boleh diaktifkan dengan menggunakan kawalan PS3. 

Pemandu boleh pantau dari dalam..

Berdasarkan casis sebuah kereta, kenderaan berperisai ini adalah kira-kira empat meter panjang dan dua meter lebar, dan dikatakan telah mengambil masa sebulan untuk membinanya. 

Dibina oleh briged pejuang Al-Ansar di rantau Aleppo barat laut Syria, kenderaan ini dilengkapi mesingan 7,62 mm di atasnya.
Macam main video game kanak...
 

Dan penembak yang duduk di dalam boleh mengaktifkan senjata yang menggunakan pad kawalan serupa dengan konsol permainan Sony, sambil menonton tindakan menggunakan kamera. 
Empat kamera lain dipasang di sekeliling tangki membenarkan pemandu untuk mengemudi dari dalam.

Korang jangan pandang rendah dan memperlekehkan kereta perisai  nih kerana  ia dikatakan mampu untuk menahan tembakan meriam 23-mm. Kenderaan, digelar Sham II, sempena nama purba bagi Syria.
Akan menyertai medan pertempuran sedikit masa lagi

Tidak lama lagi, ia akan menyertai pertempuran di bandar Aleppo. Para pejuang yang mahu menumbangkan Presiden Assad telah mencapai beberapa kemenangan yang besar baru-baru ini, tetapi berasa bimbang bahawa rejim tersebut tidak lama lagi boleh akan menggunakan senjata kimia.


0 comments: