Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Tuesday, December 24, 2013

Tauke Bangla Menipu Pelanggan di Plaza Low Yat

Sumber perihalnegara.blogspot.com
tauke kedai handphone, bangladesh, pendatang asing, penipu, low yat
Tokey kedai di Low Yat yang kantoi menipu pelanggan

Seorang pemilik yang juga penyewa kedai berbangsa Bangladesh membaiki telefon dilaporkan telah cuba menipu pelanggannya di tingkat 1,Plaza Low Yat, Kuala Lumpur.

Kejadian berlaku apabila seorang pelanggan lelaki berbangsa melayu itu telah menghantar telefon bimbitnya jenama iPhone 3GS kepada penyewa kedai yang dikatakan mempunyai 4 lot kedai untuk dibaiki.

"Saya menghantar telefon I-Phone 3GS ke kedai dia, lebih sebulan lalu untuk digantikan LCD dan penutup bahagian belakang. Hampir setiap hari saya menghubungi pekerja dia tetapi dikatakan telefon belum siap, sedang dibaik pulih. Selepas menunggu sekian lama, saya datang ke sini, mengambli telefon itu dan balik," jelas pekerja syarikat Ranhill itu.

"Beberapa hari selepas itu, saya menyedari, terdapat kelainan pada telefon saya. Penutup belakang dikatakan baru tetapi banyak kesan calar. Lalu saya memeriksa imei telefon itu dan dibandingkan dengan imei tercatat di kotak asal. Ternyata kedua nombor siri itu berbeza. Saya datang kembali bertemu dengan dia. Rupanya motherboard telefon ini telah diganti. Asalnya 16 Gb, ditukar kepada 8 Gb," jelas pelanggan berasal dari Selayang, Selangor itu.

Pemilik kedai yang besar kepala dengan pelanggannya sebelum kedatangan Mazidul akhirnya mengalah dan terdiam selepas Mazidul Akmal Sidek dan rakannya datang membantu dengan menyoal siasat pemilik kedai tersebut.

Apabila disoal siasat, beliau akhirnya mengaku telah menukar "motherboard" telefon pelanggannya itu. Setelah gagal menipu, pemilik kedai itu kemudiannya bersetuju menukarkan kembali kepada motherboard asal tanpa sebarang caj.

Di harap pihak Imigresen tampil membersihkan kawasan itu yang kini dikatakan telah mula dikuasai oleh pendatang asing seperti Bangladesh dan Pakistan.

Kita tak mahu satu hari nanti mereka mengambil alih pula peluang perniagaan dinegara ini kerana tiadanya kawalan, pemeriksaan serta kepekaan dari pihak berkuasa.

tauke kedai handphone, bangladesh, pendatang asing, penipu, low yat

tauke kedai handphone, bangladesh, pendatang asing, penipu, low yat

tauke kedai handphone, bangladesh, pendatang asing, penipu, low yat

0 comments: