Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Thursday, November 13, 2014

KENA TEGUR DI PARLIMEN, TAK SAMPAI 24 JAM MENTERI TERUS TUKAR NO PLAT

KENA TEGUR, MENTERI TERUS TUKAR NO PLAT
Setelah dikritik oleh Ahli Parlimen Pembangkang, seorang menteri yang dikesan menggunakan nombor pendaftaran yang tidak mematuhi spesifikasi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) segera memperbetulkan kesalahannya.

Menteri tersebut yang menggunakan kenderaan nombor pendafataran WYU 818 telah menukar nombor pendaftarannya tidak sampai 24 jam setelah dikritik.
KENA TEGUR, MENTERI TERUS TUKAR NO PLAT
Melalui pemerhatian Free Malaysia Today, kereta Alphard putih menteri itu dikesan lebih kurang pada jam 5.30 petang di lobi Parlimen, semalam.

Awal pagi itu, Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng mempersoalkan nombor pendaftaran kenderaan timbalan menteri dan menteri yang tidak mengikut garis panduan yang dibenarkan oleh pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Sebelum ini, JPJ telah menetapkan bahawa huruf, saiz dan jarak haruslah tidak mengelirukan penguatkuasa JPJ. Namun syarat itu telah dilonggarkan dengan mengatakan bahawa nombor pendaftaran kenderaan tidak boleh mengelirukan.

Walaubagaimanapun, kereta timbalan menteri yang bernombor pendaftaran WSW 505 masih menggunakan nombor pendaftaran yang tidak memenuhi spesifikasi JPJ.

0 comments: