Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Tuesday, February 16, 2016

1.5 Juta Pekerja Bangladesh Campur 7 Juta Pendatang Asing VS Rakyat Malaysia 30 Juta?

Sumber Beritasemasa


Bagi Berita Semasa sendiri saiz dan jumlah 1.5 pekerja Bangladesh yang bakal “berkampung” dan merebut sedikit sebanyak kekayaan Malaysia apabila dibandingkan dengan keadaan Malaysia adalah sesuatu yang luar biasa.

Sebagai kerajaan Malaysia yang telah diamanahkan perlulah mencari alasan yang terbaik bagaimana untuk membangunkan negara.

Mungkin mencari penyelesaian mudah seperti ini, dan kemudian menyalahkan orang lain atas dasar dan mekanisme yang dirangka oleh meraka yang berkuasa.

Belum campur lagi dengan lambakan pekerja asing berjumlah 2 juta hari ini. Bertambah teruk lagi lambakan pendatang tanpa asing PATI terus bermaharajalela di bumi Malaysia kita ini.

Mungkin menteri boleh bertanya kepada kalangan majoriti rakyat Malaysia yang beratur panjang setiap awal pagi menunggang motosikal di tambak Johor, untuk bekerja di Singapore. Apa agaknya kerja mereka di sana? Jurutera? Majistret? Doktor? Profesion tinggi?

Sekarang ini dilaporkan seramai 7 juta pendatang izin dan tanpa izin di Malaysia, iaitu hampir 1/4 daripada jumlah penduduk Malaysia.

Malaysia Sudah Bersedia Dengan Tambahan 1.5 Pendatang Asing?

P/S : Adakah kita mahu tunggu rumah anak bangsa kita dirompak, berlaku peningkatan jenayah di Malaysia dikalangan warga asing barulah kita mahu berfikir menggunakan akal yang waras tindakan terdahulu adalah satu kesilapan?

PP/S : Majikan memang mahu kurangkan kos, suka ambil pekerja asing sebab mahu untung lebih. Tetapi kerajaan yang telah dipilih rakyat perlulah ambil kira beban rakyat yang mahu sara keluarga, bayar cukai GST, cukai pendapatan, cukai pintu, cukai tanah, rumah, kereta, motor, tol dan sebagainya.

PPP/S : Bayar gaji berbelas ribu setiap bulan, dicampur pelbagai elaun yang ditanggung rakyat, hanya ini idea yang mampu dihasilkan?

0 comments: