Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Wednesday, July 17, 2013

Ulama Muda UMNO kata Tazkirah itu amalan bidaah tapi demi UMNO dia lakukan juga..


Berkatalah Pengerusi Sekretariat Ulama Muda Malaysia Fathul Bari Mat Jahaya mengulas isu pengharaman tazkirah oleh Kerajaan Pahang sebelum Ramadhan bermula baru-baru ini..

"Adapun pendapat yang lebih tegas, pandangan Syaikh Muhammad Nashiruddin Al Albani menetapkan bahawasanya sesiapa yang menetapkan amalan bertazkirah ini antara solat malam, ia merupakan amalan bid’ah, tidak ada dalil ataupun sandarannya daripada Nabi SAW."

Tazkirah itu amalan bid’ah dan tidak ada dalil katanya.. baca sebahagian laporan dari BERNAMA ni..

    Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin malam tadi menunaikan solat Isyak dan bertarawih bersama penduduk setempat di Masjid Hj Ishak, Kampung Dengir di Kuala Besut. 

    Solat tarawih itu diimamkan oleh Pengerusi Sekretariat Ulama Muda Malaysia Fathul Bari Mat Jahaya dan disertai kira-kira 200 jemaah. 

    Turut serta Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh yang juga Ketua Umno Besut, Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said dan calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Kuala Besut Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman. 

    Usai solat, Muhyiddin dan jemaah mendengar tazkirah oleh Fathul Bari yang menyentuh mengenai pembaharuan yang perlu dilakukan untuk memperoleh kehidupan lebih baik di dunia dan akhirat.

    Timbalan Perdana Menteri yang diminta menyampaikan ucapan ringkas kemudian, mengambil kesempatan mengingatkan jemaah agar mengambil iktibar daripada kejadian yang melanda umat Islam di Mesir dan Syria dengan memperkukuhkan perpaduan bagi mengelakkan kejadian serupa berlaku di negara ini.

    "Peristiwa itu satu iktibar bagi rakyat Malaysia untuk merasa begitu bersyukur kerana berada dalam keadaan aman dan selesa di Malaysia.

    "Sebab itu yang penting bagi kita ialah bagaimana untuk memupuk semangat persefahaman di kalangan umat Islam, walau tidak seteruk di negara luar, tetapi kita bimbang disebabkan perbezaan politik telah menggugat semangat ukhuwah yang terjalin sekian lama," katanya.

Tazkirah itu amalan bid’ah?.. Lidah bercabang betul dia ni.. sokong larangan tazkirah tapi dia sendiri lakukannya...

Mhyiddin pula berpolitik dalam Masjid..

Itulah budaya UMNO.. orang lain buat kononnya mengganggu jemaah tarawih lah tak ada dalam sunnah lah.. bidaahlah.. tapi kalau depa buat boleh pulak..

0 comments: