Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Friday, January 17, 2014

Siasatan Diraja Perlu Diwujud, Siasat Kemewahan Luar Biasa Najib Dan Rosmah, Kata SAMM

najib nKerajaan Pusat didesak untuk mewujudkan Jawatankuasa Siasatan Diraja bagi menyiasat semua dakwaan kemewahan luar biasa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selepas beliau dilantik memegang jawatan PM pada tahun 2009.

Ini ekoran kontroversi yang mengaitkan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansur yang didakwa membiayai sebuah filem Hollywood melalui anaknya Riza Aziz, yang merupakan penerbit filem itu berjumlah RM326 juta.

Pengarah Propaganda Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Edy Noor Reduan, berkata semua dakwaan ini telah dilaporkan secara meluas oleh media yang berwibawa, bukan dipetik dari blogger politik semata-mata.

Jelasnya, sebelum ini ramai pimpinan politik anti-kerajaan yang ditangkap dan didakwa hanya dari sumber pihak yang tidak kredibel.

“Dakwaan tersebut dilaporkan oleh beberapa media arus perdana termasuk M-star Online yang menyatakan terdapat tuduhan bahawa filem terbitan Riza Aziz mendapat sumbangan kewangan dari ibunya.

“M-Star Online bagaimanapun tidak menyatakan dengan jelas sumber tuduhan tersebut.

“SAMM dengan tegas mempersoalkan dari mana datangnya kemewahan luar biasa keluarga Perdana Menteri,” katanya menerusi satu kenyataan media hari ini.

Riza Aziz merupakan anak Rosmah bersama bekas suaminya, Abdul Aziz Nong Chik sebelum ini turut dikaitkan dengan pembelian sebuah kondominium mewah bernilai RM111 juta di New York.

Selain itu, SAMM juga menggesa agar Najib Razak dan Isterinya diberi cuti sehingga siasatan selesai dan pucuk pimpinan negara harus dipangku oleh mereka yang layak.

“Ketika rakyat bergelut dengan kenaikan kos sara hidup, keluarga Perdana Menteri dan menterinya pula bermewah-mewahan.

Dalam masa yang sama, mereka seru rakyat supaya berjimat – ini sangat berlawanan,” katanya lagi.

0 comments: