Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Wednesday, November 13, 2013

Batman Bin Suparman Dihukum Penjara Kerana Mencuri


Namanya boleh super hero tapi kelakuannya seorang penjahat, itulah yang terjadi terhadap seorang lelaki Singapura bernama Batman bin Suparman yang menjadi selebriti media sosial baru-baru ini.

Batman bin Suparman, yang berarti “Batman anaknya Suparman” dalam bahasa Melayu, dijatuhi hukuman penjara selama hampir tiga tahun pada hari Isnin kelmarin (11/11/2013) kerana melakukan pelbagai kesalahan, termasuk pencurian, pecahrumah serta mengambil dadah.

Penganggur berusia 32 tahun ini ditangkap pada 19 Ogos lalu, setelah video CCTV pihak keselamatan memperlihatkan dia menceroboh ke sebuah kedai di malam hari pada dua tempat yang berasingan.

Ia juga dituduh mencuri kad ATM adiknya dan melakukan pengeluaran sebanyak S$500 dan wang itu digunakan untuk mengambil heroin.

Batman, yang dijatuhi hukuman penjara selama 33 bulan, menjadi sensasi di  media sosial setelah kad pengenalannya beredar secara online.

Meski pun seorang penjahat, sebuah halaman “Batman bin Suparman Fan Club” di laman sesawang sosial Facebook telah mengumpulkan lebih 11,000 likes.


0 comments: