Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Friday, October 1, 2010

Pejabat Facebook Sedang Dibina di Malaysia

Pejabat Facebook Malaysia di Neo Damansara, Damansara Utama

Rakyat Malaysia memang suka menghabiskan masa lapang mereka di facebook. Tak kira lah masa lapang ke, masa duk kerja kat ofis ke, atau duduk di stesen bas ke, memang ada yang curi masa untuk membuka laman Facebook.

Percaya atau tidak, dikatakan rakyat Malaysia menghabiskan 2 jam masa pejabat mereka semata-mata bersengkang mata di Facebook.

Dikatakan Malaysia juga adalah antara negara yang mempunyai akaun Facebook yang paling ramai. Ternyata orang Malaysia suka bersosial di alam maya, suka tulis status, buat apa hari tu, apa program harian dan macam-macam lagi lah.

Mungkin ada yang tahu dan mungkin ada yang tak tahu, Facebook telah membina pejabat mereka sendiri di Malaysia ini. Baru-baru ini, Budiey ada tengok iklan di Facebook di mana syarikat laman sosial terbesar di dunia sekarang ni sedang mencari software enginere di Malaysia.

Dan kini, Budiey dapat tahu, pejabat Facebook cawangan Malaysia sedang dalam pembinaan. Di mana tu? Ya, office Facebook terletak di Neo Damansara, Damansara Perdana, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia.


0 comments: