Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Saturday, December 3, 2011

Komputer Riba ASUS ZenBook Ultra thin, Ultra light, Ultra Fast

http://laptoport.com/wp-content/uploads/2011/10/ASUS_Zenbook_UX21_UK.jpg
APABILA kemahiran seni lakur diadun bersama kecanggihan teknologi moden, maka terciptalah produk pengkomputeran yang sofistikated dan cukup sempurna.

Itu ditampilkan pada produk komputer riba ultra terbaru daripada ASUS iaitu Zenbook yang ‘melangkah’ bergaya memasuki pasaran negara awal November lalu.

Dilihat sebagai model komputer riba ultra terawal diperkenalkan di Malaysia, peranti ASUS generasi baru itu hadir bersama kemasan elegan dan spesifikasi unggul untuk kepuasan operasi maksimum.

Menurut Pengurus Negara ASUS Malaysia, Staney Chen, pembangunan ASUS Zenbook memberi fokus kepada nilai kesederhanaan tetapi penuh bertenaga.
http://cdn.pocket-lint.com/images/CwYW/asus-zenbook-hands-on-review-12.jpg?20111012-153017
‘‘Kita ingin mencari keseimbangan dalam menawarkan teknologi kepada para pengguna yang mempunyai pelbagai latar belakang dan ia bukan sesuatu yang mudah.

‘‘Justeru, apabila Zenbook mengkombinasi definisi kecantikan dan kesempurnaan kuasa, maka ia menghasilkan sesuatu diluar jangkaan,’’ katanya pada pelancaran komputer komputer riba ultra itu di Kuala Lumpur baru-baru ini.

ASUS Zenbook mempunyai binaan luar licin berkilat diperbuat daripada metal aluminium halus berwarna silver metalik yang eksklusif.

Rekaannya juga cukup unik di mana ia mempunyai ketebalan tiga milimeter (mm) di bahagian depan dan sembilan mm di lengkungan belakang serta berat hanya 1.1 kilogram (kg).

Daripada sudut teknikal, model berkenaan dipacu pemproses Intel Core generasi kedua, storan SSD SATA Revision 3.0, sistem operasi Windows 7, Bluetooth 4.0 dan USB 3.0.

Ciri unik lainnya, ia tersedia bersama fungsi menghidupkan semula sistem (resume) hanya mengambil masa hanya dua saat selain dilengkapi teknologi sirip penyejukan berbentuk V diperbuat daripada tembaga untuk penambahbaikan sistem pengudaraan.

Bagi tujuan penjimatan tenaga, ASUS Zenbook terbina bersama teknologi Super Hybrid Engine II untuk fungsi kawalan bateri pintar dan memberi lebih 25 peratus kuasa.

Menerusinya juga, sistem akan menyokong semua fail secara automatik sebaik sahaja kuasa bateri berada di bawah paras lima peratus bagi mengelakkan kehilangan data.

Dengan tawaran harga permulaan RM3,200, ASUS Zenbook didatangkan dalam dua model iaitu UX21 dan UX31.

0 comments: