Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Wednesday, December 18, 2013

Kaunter Booth P1 Wimax Diserang Pengguna Kecewa

Gambar Kaunter Booth P1 Wimax Diserang Pengguna Kecewa
Gambar Kaunter Booth P1 Wimax Diserang Pengguna Kecewa

Nampaknya kemuncak kecewa oleh pengguna-pengguna P1 Wimax akhirnya meletus apabila kaunter booth P1 Wimax di Selayang Mall telah diserang.

Gambar yang dikongsi menunjukkan keadaan tak ubah seperti tongkang pecah menunjukkan betapa kecewanya pelanggan P1 Wimax terhadap perkhidmatan internet yang kononnya laju dan terbaik itu. Dengan pelbagai aduan pelanggan seperti cas yang tersembunyi, penipuan pemotongan perkhidmatan serta pelbagai masalah perkhidmatan yang melanda, tak menghairankan apabila keunter booth mereka di serang. Ramai yang bersetuju dengan kejadian ini kerana mereka menganggap P1 Wimax penipu.

Berikut adalah salah satu rungutan yang dikongsi di facebook:

    Assalamualaikum,

    Saya salah seorang dari mangsa penipuan P1 wimax. saya telah menggunakan perkhidmatan P1 Wimax selama 2 tahun. Selepas tamat tempoh 2 tahun tersebut, saya telah membuat pemotongan tetapi saya tidak diberikan sebarang borang pembatalan servis tetapi, pegawai yang bertugas meminta saya untuk membuat panggilan ke pusat utama P1 Wimax di Kuala Lumpur untuk pembatalan. Setelah membuat panggilan tersebut, pegawai berkenaan menyatakan bahawa akaun saya sudah ditutup.

    Lapan bulan selepas itu, saya terkejut dengan pesanan ringkas di telefon bimbit saya menyatakan yang saya perlu membuat pembayaran sebanyak Rm1580 kerana tidak menggunakan perkhidmatan mereka tetapi tidak membuat pemotongan.

    saya cuba mendapatkan penjelasan dari pihak P1 Wimax tetapi pelbagai helah diberi. Saya pergi semula ke Centre di Taman Daya Johor yang tidak memberi borang penamatan perkhidmatan, tetapi perkara sama juga berlaku dengan memberi saya pelbagai helah.

    Saya telah membuat aduan di SKMM, pihak P1 ada membuat panggilan. Tetapi memeranjatkan saya apabila pegawai tersebut menyalahkan saya 100% dengan menyatakan saya tidak merekod perbualan antara saya dan pegawai tersebut semasa membuat penamatan perkhidmatan. Pada saya, itu bukan tanggungjawab saya tetapi lebih kepada pihak P1 Wimax.

    Setelah saya TERTIPU oleh pihak P1, saya menyedari ada Page yang diwujudkan oleh mangsa P1 Wimax di facebook. Ternyata ramai yang TERTIPU oleh pihak P1 Wimax.https://www.facebook.com/groups/159121421506/ .

    Saya memohon pada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan sewajarnya kepada P1 Wimax kerana mereka sehingga kini mengaut keuntungan dengan cara menipu. Kini, saya sudah terperangkap di dalam CTOS dan sudah menyusahkan saya dalam urusan pinjaman.

0 comments: