Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Monday, May 23, 2011

Sperma lelaki Denmark paling laris

Copenhagen - Sperma lelaki Denmark paling di minati para wanita yang ingin mempunyai anak, lantaran boleh diperoleh tanpa memberikan nama dan nombor telefon, sebagaimana di beberapa negara Eropah lain.

"Kebanyakan pelanggan kami memang menginginkan penderma yang paling tidak memiliki tinggi 180 cm dan bermata biru," ungkap Peter Bower, direktor Nordic Cryobank, bank data penderma sperma.

Para pelanggan dapat melihat profil calon penderma. Dan dengan membayar mereka dapat melihat rakaman audio wawancara dan foto calon penderma ketika masih bayi. Tetapi yang paling penting, tiada satu pun maklumat pengenalan mengenai calon penderma kecuali mereka memang menginginkannya.
Cute Baby with Blue Eyes
Di Denmark, penderma sperma tidak di wajibkan memberikan nama dan nombor telefon, berbeza dengan di Britain atau negara Eropah lain. Hal ini membuat Denmark menjadi negara yang sangat di sukai wanita asing yang ingin mendapat anak dengan cara menjalani permanian berhadas.

Umumnya, sejumlah klinik di Denmark memberikan layanan inseminasi kepada tiga kelompok pelanggan iaitu pasangan lesbian, heteroseksual dan wanita sudah lanjut usia atau belum kahwin. Wanita bujang adalah kelompok yang jumlahnya meningkat pesat.

Peter Bower memberitahu, wanita Inggeris merupakan pengguna "terbanyak" layanan ini, tetapi pelanggan luar Denmark secara umumnya juga meningkat. Menurut data terakhir Jabatan Kesihatan Denmark pada tahun 2008, 2694 wanita asing datang ke Aarhus dan Copenhagen untuk menjalani permanian berhadas. Tahun 2010 jumlahnya meningkat menjadi 4665 orang.




0 comments: