Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Friday, July 23, 2010

Ali Rustam Dah Ada Kerja Baru Sekarang

Oleh BLOGMASTERS


Malam tadi Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam sekali lagi mencemarkan imejnya sendiri apabila sekali lagi mengetuai Umno Melaka menggangu ceramah PAS di Kg Bukit Pulau, Bukit Baru.

Seperti biasa beliau dimalukan sendiri oleh penyokong dan rakyat negeri Melaka apabila hanya kira-kira 100 orang sahaja yang hadir mendengar 'lawak' beliau malam tadi.

Sebelum memulakan 'lawaknya' malam tadi Ali Rustam berkata tujuan Umno mengadakan ceramah bersebelahan dengan ceramah PAS adalah untuk menjawab isu-isu yang dibangkitkan oleh PAS secara 'cash' atau tunai. Sungguh melucukan kerana setiap 10 minit 'orang suruhannya' akan membawakan nota-nota kecil yang mencatatkan isi ceramah PAS. Kalaulah pencatatnya tersilap tulis atau cuba memalukan Ali Rustam tak ke 'naya'.

Beberapa cerita lucu yang hendak dikongsikan di sini :-

1) Isu banjir - Ketika menjawab isu banjir Ali berkata Kelantan pun banjir, jadi yang hendak dipelikkan. Melaka belanja berjuta ringgit untuk atasi masalah banjir. Komen Mutaligat : Masalahnya sampai sekarang banjir masih belum dapat diselesaikan walaupun ratusan juta telah dibelanjakan oleh kerajaan. Inikah sebuah negeri yang dikatakan akan maju pada 20 Oktober 2010.

2) Isu Eye On Malaysia - Ali berkata bukan kerajaan negeri yang rugi RM8 juta tetapi syarikat swasta. Ali sebenarnya cuba menipu rakyat dengan memutarbelitkan fakta. Namun rakyat sudah cerdik dan tahu bahawa syarikat yang mengendalikan Eye On Malaysia ialah syarikat yang ditubuhkan secara usahama antara anak syarikat kerajaan negeri iaitu Kumpulan Melaka Berhad (KMB) dan MST Ad Suria Sdn Bhd. Jutaan ringgit duit rakyat dilaburkan dalam KMB dan akhirnya duit rakyat hangus begitu sahaja kerana Eye On disita. Jadi Ketua Menteri cuba memutarbelitkan fakta dengan menyatakan kerajaan negeri tidak rugi dan duit rakyat tidak hangus.

3) Pulau Melaka terbengkalai - Ali berkata itu projek swasta bukan projek kerajaan negeri. Bukankah tugas kerajaan negeri memantau dan memastikan semua projek berjalan lancar dan tidak menjadikan rakyat mangsa kegagalan sesuatu projek. Kegagalan projek Pulau Melaka bermakna kerajaan negeri gagal menunaikan tanggungjawabnya yang menyebabkan ramai rakyat yang membeli hartanah disitu mengalami kerugian besar.

4) Isu Allah - Ali berkata BN tidak membenarkan perkataan Allah digunakan oleh golongan kristian. Tetapi Ali terlupa bahawa di Sabah dan Sarawak ianya dibenarkan. Tidakkah ini menggambarkan bahawa kerajaan BN bersikap double standar dan tidak konsisten. Pengharaman perkataan Allah bukannya sebab agama tetapi atas kepentingan politik sebab itulah di sesetengah negeri tidak boleh dan di Sabah serta Sarawak dibolehkan.

5) Ali Rustam berkata kita berpolitik memang untuk mencari pangkat dan darjat jadi jangan kita berpolitik sehingga melupakan kepentingan Islam dan Melayu. Komen Mutaligat: PAS berpolitik bukannya untuk mencari pangkat dan darjat tetapi untuk mendapatkan keredhaan Allah. Sebab itulah pemimpin PAS tidak membina kekayaan dan empayar seperti pemimpin BN. Lihatlah bagaimana zuhud dan sederhananya Tok Guru Nik Aziz walaupun sudah 20 tahun menjadi Menteri Besar tetapi masih tinggal di rumah buruknya dan dirinya dan anak-anaknya tidak menjadi jutawan seperti anak-anak pemimpin BN dan bekas-bekas pemimpin BN.

Banyak lagi sebenarnya cerita lucu dan melucukan yang diperdengarkan oleh Ali Rustam, Insya Allah lain kali kita nukilkan di sini.

0 comments: