Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Thursday, December 9, 2010

Kes ni boleh plak bgi dokumen rahsia. awat kes anwar tak ble

Sumber Tranungkite

REAKSI Liong Sik ketika berjalan keluar dari Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi di sini semalam dimaklumkan barisan pendakwaan akan membekalkan pihak pembelaan dengan dokumen-dokumen rahsia kerajaan berhubung kes penipuan RM1.08 bilion berkaitan Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) membabitkan bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr. Ling Liong Sik.

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berkata, pihaknya tiada masalah untuk menyediakan dokumen tersebut, sebagaimana diminta oleh peguam Wong Kian Kheong yang mewakili bekas presiden MCA itu.

"Kami akan membekalkan lebih daripada 200 dokumen tersebut, yang sesetengahnya adalah rahsia," kata Abdul Gani yang memberitahu dokumen tersebut akan diserahkan bulan depan.

Hakim Datuk Ahmadi Asnawi kemudian menetapkan 3 hingga 20 Mei tahun depan sebagai tarikh perbicaraan terhadap Liong Sik, 67. Beliau menghadapi pertuduhan menipu kerajaan Malaysia dengan mengelirukan Kabinet mengenai pengambilan tanah untuk projek mega di Pelabuhan Klang.

Menurut pertuduhan utama, beliau didakwa menipu Kabinet untuk mempersetujui pembelian tanah mengikut terma-terma yang dipersetujui antara Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) dan Lembaga Pelabuhan Klang (LPK).

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Hairan ler..... pihak pendakwa kita ni baik plak kali ni.....

0 comments: