Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Monday, February 14, 2011

Suruhanjaya Diraja tidak akan selesai isu imigran di Sabah : Menteri Dalam Negeri

Jabarullah Abullah I/C No: 620704-12-5045/H 0488265.


Ini orang dari India PTI, tapi dia ada My Card. Bini, anak perempuan, anak lelaki dari India pakai pasport India. Itu hari kena tangkap Pegawai JPN pasal rasuah kerana Bininya ditangkap. Dia jadi takut sudah pasal dia pun nanti kena juga dia tipu. Jadi sekarang dia sama bini, anak perempuan, anak lelaki semua lari pulang kampong India. Tolong tahan dia jangan pulang baru boleh siasat sama dia. Contoh.

KLUANG - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein menolak cadangan menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyelesaikan masalah imigran di Sabah.

Beliau berkata, cadangan penubuhan suruhanjaya sebagaimana yang disuarakan oleh Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO), Tan Sri Bernard Dompok itu tidak akan menyelesaikan masalah imigresen di Sabah.

"Suruhanjaya Diraja tidak akan membawa kita ke mana-mana kerana kita mahu penyelesaian...kita mahu sesuatu yang praktikal yang boleh diselesaikan, suatu imbangan antara ekonomi dan syarat keselamatan," katanya di sini.

Hishammuddin, yang juga Ahli Parlimen Semberong berkata demikian selepas menghadiri majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Parlimen Semberong di Kahang, hari ini.

Katanya, kerajaan menubuhkan sebuah makmal bagi mengkaji tentang permasalahan imigran di Sabah yang dipengerusikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.-Bernama

0 comments: