Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Friday, September 24, 2010

Raja dan pemimpin dunia yang kaya raya

"Saya terbaca satu tulisan berkenaan kedudukan Raja & Pemimpin dunia yang kaya raya di World’s Richest Royal. Dalam senarai terkini ini Sultan Haji Hassanal Bolkiah telah menduduki tempat kedua dengan nilaian harta RM20 billion.

Pada keseluruhan manusia terkaya di dunia bagi tahun 2010, Carlos Slim dari Maxico telah mengalahkan Bill Gates, dengan jumlah kekayaan $53.5 billion berbanding $53.0 billion. Mungkin anda akan terkejut dengan senarai baru ini, yang saya fokuskan kepada Raja & Pemimpin sahaja.

1. Thailand’s King Bhumibol Adulyadej, worth $30 billion



2. Brunei’s Sultan Haji Hassanal Bolkiah, worth $20 billion


3. Saudi Arabia’s King Abdullah bin Abdulaziz Al Saud, worth $18 billion


4. UAE’s President Sheikh Khalifa bin Zayed al-Nahayan, $15 billion


5. Dubai ruler Sheikh Mohammed bin Rashid al-Maktoum, worth $4.5 billion


6. Menteri Besar Kelantan, Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, worth $4 billion


7. Liechtenstein’s Prince Hans-Adam II, worth $3.5 billion



Kedudukan Menteri Besar Kelantan tersenarai dalam rangking Raja & Pemimpin yang terkaya adalah hasil usaha & kerja terancang media UMNO. Kita patut rasa bangga dan bersyukur, itulah peranan media di negara kita. Raizaid ada mengulas dalam Akhbar Star;

Akhirnya yang naik ke pentas untuk menerima cek ialah adik kepada Menteri Besar, Nik Din Nik Mat kerana tidak ada seorang pun wakil kerajaan negeri yang hadir. Malah khabarnya beberapa kakitangan kerajaan negeri yang turut hadir pada majlis tersebut pun tidak berani untuk naik ke pentas menerima replika cek tersebut bagi pihak kerajaan negeri.

Nik Din pada keesokan harinya terpaksa membuat penjelasan lanjut bahawa kemunculannya di atas pentas untuk menerima cek itu bukanlah atas kapasitinya secara peribadi tetapi setelah tidak ada wakil daripada Kerajaan Negeri yang tampil untuk menerimanya.

0 comments: