Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Sunday, April 25, 2010

Utusan Malaysia melaga-laga TG Nik Aziz dgn Sultan Selangor


Kempen hari-hari terakhir pilihan raya kecil Hulu Selangor menyaksikan asakan dan tindakan terdesak Barisan Nasional untuk meraih sokongan dengan jalan khianat dan putar belit isu.

Tidak padan dengan serangan habis-habisan terhadap calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid dan pemimpin pembangkang, DS Anwar Ibrahim mereka juga menggunakan kempen media dengan membangkit fitnah dan khianat.

Ekoran daripada perkembangan kempen semalam (23 April), maka hari ini (24 April)

pemberitaan Utusan Malaysia didapati telah dipengaruhi strategi kempen media BN apabila membuat kenyataan yang melaga-laga Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah. Pemberitaan itu adalah mengenai isu penggunaan masjid yang dibuat di bawah tajuk Nik Aziz pertikai titah Sultan Sharafuddin

Dalam akhbar yang sama, sasaran manipulasi isu juga melibatkan ahli exco kerajaan negeri Selangor, Dato’ Hassan Ali dikatakan mengingkari titah Sultan Selangor. Pemberitaan berkaitan adalah di bawah tajuk Pemimpin Pas ingkar perintah Sultan.

Tindakan ini dilihat sebagai tindakan untuk menjatuhkan keyakinan pengundi di Hulu Selangor yang seoralh-olah cuba menggambarkan sikap pemimpin Pakatan Rakyat bercanggah malah ‘menderhaka’ kepada Sultan Selangor. Tindakan Utusan Malaysia itu adalah berniat jahat dan akhbar itu hendaklah memohon maaf secara terbuka sebelum menghadapi tindakan undang-undang oleh pimpinan Pakatan Rakyat.

Harapnya, semua pengundi di Hulu Selangor bijak menilai dan rasional di dalam menerima kebenaran di sebalik putar belit Utusan Malaysia. Semoga Tuhan yang Esa menunjuki kebenaran kepada pengundi Hulu Selangor.

0 comments: