Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Sunday, July 1, 2012

Bakal Menantu Najib berada di Kolej Tentera Darat Ulu Tiram rupanya..

Oleh: AnakSgDerhaka

Bakal menantu Najib, Daniyar Nazarbayev telah dilaporkan menghilangkan diri apabila dua kes penipuannya telah disiarkan oleh sebuah Akhbar berpengaruh di US, The New York Post.

Bagaimanapun menurut sumber-sumber keluarga yang pemuda berusia 24 tahun itu Daniyar bukanlah menyembunyikan atau menghilangkan diri tetapi sedang menjalani pentauliahan untuk menjadi Pegawai Tentera.

Proses tersebut mengambil masa selama 48 bulan.

“Daniyar berada di Sandhurst sekarang. Mereka menerimanya tahun lepas,” kata sumber tersebut.

Akademi Ketenteraan Diraja Sandhurst di Surrey adalah dimana “semua pegawai Tentera British dilatih dan bertanggungjawab memimpin tentera.”

Lebih 80 peratus Pegawai Kadet adalah penuntut lepasan universiti, namun sebahagiannya dengan A-Level dan yang setaraf. Yang lainnya adalah tentera yang berkhidmat dan dipilih untuk menjalani latikan Pegawai dan ada dari luar negara, dipilih oleh tentera sendiri untuk berlatih di akademi terkenal dunia.

Tersebarnya dua keeping gambar bakal menantu Najib dan Rosmah dilaman-laman Blog sejak semalam menimbulkan pelbagai persoalan.

Ini kerana dari dua keping gambar tersebut jelas ianya bukanlah seperti di Sandhurst.. ianya lebih kepada suasana di Malaysia...

Adakah benar ianya di Malaysia??

Ini pula adalah gambar bakal menantu Najib yang kononnya kini sedang belajar di Sandhurst...


0 comments: