Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Friday, July 27, 2012

Teknologi komunikasi hibrid


Ringkas dan mudah digunakan serta memiliki ciri-ciri mobiliti sempurna menjadikan PadFone bakal digilai ramai. 
Dua dalam satu, konsepnya mudah apabila anda memerlukan tablet dan telefon dalam satu-satu masa maka di sinilah hadirnya PadFone yang mengagumkan.

Ia merupakan telefon pintar juga sebuah tablet dalam masa yang sama mampu menjadi sebuah komputer riba.

Bagaimana? Tentu ramai di kalangan pembaca yang tertanya-tanya.

Ia merupakan gabungan antara telefon pintar ASUS iaitu PadFone dan juga PadFone Station yang mana mampu memberikan pengalaman melayari dunia maya dengan cara yang baru.

Menurut Pengurus Negeri ASUS Malaysia, George Su, dalam mengejar dunia mobiliti yang semakin rancak berkembang, kehadiran PadFone dilihat menyemarakkan lagi kegilaan peminat serta pengguna alatan tersebut.

"Ia merupakan teknologi yang dikemas kini bermula daripada telefon pintar, tablet dan juga sebuah komputer riba," ujarnya dalam satu majlis pelancaran PadFone yang diadakan di Kuala Lumpur baru-baru ini.

PadFone merupakan sebuah telefon pintar yang digabungkan dengan PadFone Station yang menjadikannya sebuah tablet.

Untuk menjadikannya sebagai sebuah komputer riba, tambahkan sahaja pad papan kekunci yang boleh didapati secara berasingan.

Ia juga dilengkapi bersama pemproses Qualcomm MSM 8260A Snapdragon S4 Krait dual-core 1.5 Ghz dan berfungsi menggunakan platform Google's Android 4.0 Ice Cream Sandwich sebagai sistem operasinya.

PadFone turut menawarkan ruangan simpanan eMMC Flash (memori) daripada 16GB, 32GB, dan 64 GB bersama 1GB LPDDR2 RAM.

Sementara itu, kelebihan 8 megapiksel kamera binaan dalam bersama pemproses imej Fuji dan 1080p rakaman video menjadikan PadFone sentiasa bersedia untuk merakamkan saat indah anda.

Untuk mendapatkan paparan yang lebih jelas dan terang, ASUS menyediakan skrin paparan Super AMOLED, qHD seluas 4.3 inci bagi memudahkan pengguna PadFone.

Malah, panel skrin paparan tersebut juga dibina daripada kaca tahan calar Corning Gorilla bersama HCLR Film untuk mengelakkan kesan cap jari.

Untuk kegunaan yang pelbagai PadFone boleh disatukan bersama PadFone Station menjadikannya sebuah tablet.
Manakala keseluruhan PadFone yang digabungkan bersama PadFone Station apabila digabungkan bersama papan kekunci akan menukarkannya menjadi sebuah komputer riba.

Kini tiga jenis gajet boleh disatukan untuk satu kegunaan dan satu tujuan.

Set PadFone ini juga turut dilengkapi bersama aksesori tambahan sebagai pelengkap antaranya adalah Stylus Headset yang berbentuk seperti sebuah pen.

Biarpun begitu, Stylus Headset merupakan aksesori pelbagai guna seperti pen untuk menulis di atas skrin PadFone dan juga menjawab panggilan sama seperti fungsi sebuah headset biasa.

Dua peranti satu pelan data, bagaimana? Apabila PadFone diletakkan pada PadFone Station, secara automatiknya jaringan 3G untuk PadFone di kongsi bersama.

Justeru itu, pemilik kedua-dua peranti tersebut tidak memerlukan pelan data yang berbeza sekali gus dapat menjimatkan kos.

Dalam pada itu, transformasi siri produk ASUS kini semakin diberi perhatian dan telah memilik tanda aras yang tersendiri iaitu lebih nipis dan tablet Android yang lebih berkuasa.

Apa yang pasti, PadFone pastinya memberikan satu wajah baru bagi penggemar telefon pintar dan tablet, untuk maklumat lanjut anda boleh layari laman web ASUS di http://my.asus.com/Mobile/PadFone.

0 comments: