Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Tuesday, August 31, 2010

Halau bapa untuk rampas perniagaan

Oleh Metro

KUALA LUMPUR (31/8/2010): Seorang lelaki tergamak menghalau bapanya dengan niat mahu membolot semua harta hasil titik peluh orang tuanya itu.
Difahamkan, anak lelaki yang berusia 40 tahun itu sengaja menukar semua mangga kunci dan alat keselamatan pada kedai alat ganti kenderaan milik bapanya untuk merampas kedai berkenaan.

Namun, lelaki terbabit meringkuk dalam lokap selepas ditahan polis yang menerima laporan mangsa yang mendakwa teraniaya akibat perbuatan anak kandungnya itu.

Sumber polis berkata, kejadian itu hanya disedari mangsa yang berusia 70 tahun selepas datang ke kedai itu di Jalan San Peng, di sini, kira-kira jam 6.30 pagi semalam.

Menurutnya, mangsa menyedari sesuatu tidak kena apabila gagal membuka pintu kedainya ketika mahu memulakan perniagaan.

“Mangsa mendapati semua kunci keselamatan yang dipasang pada pintu hadapan kedainya dipecahkan dan digantikan kunci mangga baru.

“Mangsa tidak dapat masuk ke dalam kedainya dan pergi ke balai polis berhampiran membuat laporan kerana mengesyaki ia perbuatan anaknya,” katanya.

Susulan itu, polis menjalankan siasatan di tempat kejadian bagi membantu mangsa membuka pintu kedainya yang dikunci bagi memulakan perniagaan.

“Polis memburu suspek sebelum lelaki berusia 40-an terbabit dikesan dan ditahan di Jalan Petaling, di sini. Suspek dibawa ke Balai Polis Dang Wangi sebelum direman empat hari untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 447 Kanun Keseksaan,” katanya.

0 comments: