Wajib sokong Morsi - Dr Yusuf al-Qaradawi HOME

Monday, June 27, 2011

Anwar: Najib, saya tahu apa kamu buat di PD

Oleh Susan Loone
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjNY8vY1R5G7rioe5R81jJM1UQ3DZXH-OuNCwz695UG4-lyOmbK9f5EkscsD_NCcLjhQCgFB84h2KoC6DhpEzCeyIrNn0ReFeO-dDaNJn3e8qd4U057L9c2u79DY_TOTt1JCJvKnfquIrI/s1600/diari+bergambar+belog+cap+ayam+5+jun+2010+1.png

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menempelak perdana menteri ekoran kenyataanya bahawa "mencari kebenaran" adalah paling penting untuk menentukan sama ada lelaki dalam video seks adalah Anwar.

Memandangkan pakar asing dilaporkan berkata video - yang menunjukkan pasangan melakukan aksi seks dalam sebuah bilik - 99.99 peratus menyerupai Anwar, maka Datuk Seri Najib Tun Razak telah berkata rakyat boleh menghakimi sendiri ketulenan video tersebut.

Anwar berkata Najib dan isterinya, Rosmah Mansor tidak layak bercakap tentang moral, walaupun ketua umum PKR itu tidak menjelaskan secara terperinci mengenainya.

Katanya, beliau telah dicabar untuk mendedahkan apa yang beliau tahu tentang Port Dickson.

Anwar merujuk kepada satu skandal yang didakwa berlaku pada pertengahan tahun 1980-an, ketika berucap dalam ceramah di Pokok Sena, Kedah malam tadi.

Bagaimanapun, kata Anwar, bukan cara beliau untuk mencerca atau memfitnah hanya untuk menang.

Sebaliknya, Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh itu berkata, beliau mahu menang dengan moral yang mantap.

Berucap kepada kira-kira 700 hadirin, Anwar berkata kerajaan Najib tidak memberi respons sewajarnya terhadap semua isu yang dibangkitkan oleh pembangkang.


0 comments: